Kontrowersje wokół Kolei Aglomeracyjnej w Łomży: Pismo Przedsądowe do Radnych Miasta

 


Łomża, miasto znane z bogatej historii i kultury, stoi obecnie przed wyzwaniem nowoczesnej urbanizacji i dostępności transportowej. Adam Fularz, mieszkaniec i aktywista lokalny, postawił na ostrzu noża kwestię braku komunikacji kolejowej w Łomży, miasta, które pozostaje jednym z największych w kraju bez dostępu do kolei lub trwających prac nad odbudową sieci kolejowej.

W obliczu tej sytuacji, Fularz wystosował pismo przedsądowe do Radnych Miasta, w którym wyraża swoje niezadowolenie i zapowiada podjęcie działań prawnych, jeżeli w ciągu 14 dni od otrzymania pisma, miasto nie podejmie kroków w kierunku poprawy dostępności transportowej. Kontrowersje wzbudziła również kwestia odpowiedzi na pismo Fularza przez osobę, która, według niego, nie posiadała upoważnienia Rady Miasta do udzielania takich informacji.

Kamil Kossakowski, inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Łomża, odpowiedział na e-mail Fularza, dostarczając informacje na temat stanowiska miasta w sprawie kolei aglomeracyjnej. Jednakże, szczegóły tej korespondencji nie zostały ujawnione w dostępnych materiałach.

Fularz w swoim piśmie krytykuje również chaos organizacyjny w mieście, wskazując na przypadki, gdzie "pan monter z zakładu linii kolejowych" rozebrał peron, argumentując zużycie jego nawierzchni. Podnosi to pytania o skuteczność zarządzania miejską infrastrukturą transportową i nadzór Radnych Miasta nad kluczowymi decyzjami.

Wśród proponowanych przez miasto alternatyw transportowych, takich jak podróż rowerem czy autobusem miejskim, Fularz widzi brak kompleksowego podejścia do problemu mobilności miejskiej i aglomeracyjnej. Jego apel o zaniechanie działalności przez Radnych, którzy jego zdaniem nie radzą sobie z zarządzaniem miastem, stawia pod znakiem zapytania przyszłość transportu w Łomży.

Sprawa ta rzuca światło na szerszy problem dostępności i zrównoważonego rozwoju transportu w mniejszych miastach Polski. Dyskusja wokół kolei aglomeracyjnej w Łomży jest przejawem rosnącej potrzeby mieszkańców do poprawy standardów życia poprzez lepszą dostępność komunikacyjną, co stanowi wyzwanie dla lokalnych władz w kontekście ograniczonych zasobów i priorytetów rozwojowych.


Adam Fularz, mieszkaniec zachodniej Polski gdzie kolej działa lepiej, aktywista lokalny na podstawie informacji od: Kamil Kossakowski, Inspektor, Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Urząd Miasta Łomża

Komentarze

Popularne posty