Wniosek do "Kolej Plus" - Kolej Aglomeracyjna Łomża



Wniosek redakcji do UMWP

Redakcja chce zwrócić uwagę że wg informacji prasowych PKP PLK nadal przy planowaniu inwestycji powielają błędy dla którego kolej nie obsługuje Łomży.
PKP PLK planuje powtórzyć już raz poczyniony błąd dla którego kolej pasażerska nie obsługuje po dziś dzień miasta Łomży.

Proponuję jako wydawca prasowy aby całe środki na powrót kolei do Łomży przekierowano na:
budowę i uruchomienie Łomżyńskiej Kolei Aglomeracyjnej, z nowym torowiskiem na odcinku rezerwy gruntowej terenu pod linię kolejową Łomża- Łomża ul. Nowogrodzka na odcinku do ulicy Nowogrodzkiej, z nowym przystankiem przy ulicy Wojska Polskiego. Docelowo rozważonoby tunel albo torowisko Kolei Aglomeracyjnej do samego centrum Łomży, możliwe że nawet w krótkim tunelu. 

Budowa szeregu nowych przystanków to jest:
  1. Łomża Nowogrodzka
  2. Łomża Wojska Polskiego
  3. Łomża Dworzec PKS
  4. Łomża Piłsudskiego
  5. Łomża Pileckiego
  6. Łomża Al. Legionów SPółdzielnia Inwalidów/ Poznańska
  7. Łomża ul. Strusia
  8. Konarzyce Łomżyńska
  9. Konarzyce Lipowa
  10. Konarzyce Ogrodowa
  11. Wysocha
  12. Koziki
  13. Sierzputy Zagajne
  14. Konopki Młode
  15. Wypychy
  16. Śniadowo (koniec części kursów, zmiana kierunku jazdy)
  17. Śniadowo Stara Stacja (część kursów po łącznicy omija Śniadowo)
  18. Czerwony Bór
  19. Modzele Wypychy (koniec trasy części kursów, budowa toru odstawczego/ mijanki)
  20. Milewo
    Łady Borowe
    Szeligi Leśnica
    Krusze Łubnice (koniec trasy, budowa toru odstawczego/ mijanki)
oraz budowa łącznicy w kierunku Białegostoku omijającej stację Śniadowo, (odbudowa toru zdemontowanego).
Pozdrawiam,
Adam
Dol. Ziel 24a, Ziel. Góra

poprzednie listy:

Cz miasto złoży wniosek o przyznanie pomocy w ramach programu Kolej Plus? 
Pozdrawiam

W dniu wtorek, 26 marca 2019 Adam Fularz  napisał(a):

Pytanie:
Czy to prawda że w Łomży rozebrano peron kolejowy?
Pozdrawiam
---------- Forwarded
Date: niedz., 30 paź 2016 o 19:43
Subject: Re: Łomża 4-tym największym miastem kraju bez poł. kolejowych
To: Miasto Łomża 




W dniu 27 października 2014 13:49 użytkownik Adam Fularz  napisał:
Największe miasta Polski bez pasażerskich połączeń kolejowych to: Jastrzębie-Zdrój 92 tys., Lubin 75 tys., Siemianowice Śląskie 70 tys., Łomża 63 tys.,

--


z roku 2014, pon., 8 wrz 2014, 17:07
Do:

 Urząd Miejski w Łomży  Stary Rynek 14, pok. 104


Szanowni Państwo, 
Planujemy doprwadzić do reaktywacji połączenia kolejowego Łomża- Białystok.
Sądzimy że to, że owe połączenie jest nieczynne, jest pochodzną polityki władz  województwa, które skupiy się na inwestycjach w sieć drogową regionu. Tymczasem sieć kolejowa uległa rozkładowi. 

Chcemy przypomnieć o zmianie priorytetów UE w ostatnim okrese, na rzecz przewozów tr. zbiorowym. 

Sądzimy, że dobrze przygotowane połączenie Łomża- Białystok wraz z łącznicą omijającą Śniadowo w kierunku wschodnim pozwoli skrócić czas podróży do ok. 1 godziny. Kursowałyby autobusy szynowe, w szczycie nawet co 1 - 2 godz.

Pociąg omijałby stację Śniadowo po nowowybudownej łącznicy i kursowałby z następującymi przystankami na trasie: 

Łomża
Czerwony Bór (ewentualnie)
Kulesze Kościelne (ewentualnie)
Sokoły 
Łapy 
Białystok

Czas przejazdu: ok. 1 godz., prędkość 120 km/h

Łomża- Śniadowo - 16 km
Śniadowo- Białystok- 86 km

Przewozy pasażerskie do Łomzy zawieszono w 1993 r. 
Jakie jest stanowisko miejscowych władz samorządowych w sprawie odbudowy połączenia do Białegostoku? 

Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz 
Date: pon., 3 sie 2020 o 13:22
Subject: Wniosek do "Kolej Plus" - Kolej Aglomeracyjna Łomża- Białystok
To: <kancelaria na serw. wrotapodlasia.pl>


do UMWP

Szanowni Państwo, Za nieco ponad 20 dni mija termina naboru wniosków do porgoramu "Kolej Plus". Przygotowałem dla Państwa rodzaj przypomniena- o jakie projekty pytała nasza redakcja. Jeśli Państwo nie mają innych lepszych propozycji- taka propozycja zdaniem redakcji mogłaby mieć szansę. Mogą ją Państwo złożyć w tymże konkursie, do czego zachęcam. 

Poprzednia propozycja:
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz wieczorna.pl>

Subject: Pomysł: Aglomeracja połączy Łomżę i Białystok?

Łomża i Białystok to dwa największe miasta aglomeracji podlaskiej, odległe o  ok. 85 km. Niemniej, kolej w tej relacji ma mało korzystny przebieg, dłuższy o kilkanaście km od korytarza drogowego, ale po dogłębnym remoncie - z całą poprawną modernizacją- kolej aglomeracyjna w tej relacji, z postojami w Łomży, Sokołach, Łapach i Białymstoku, pozwoliłaby sprawnie połączyć oba miasta i umożliwić wykształcenie się- dziś słabo aktywnych- powiązań wewnątrzaglomeracyjnych, dzięki powstaniu szybkiej kolei aglomeracyjnej w tej relacji.

 


Idea stworzenia kolei aglomeracyjnej wokół Białegostoku nie jest nowa. Pojawiły się nawet pierwsze próby. Kolej ma jednak w tym korytarzu lekko niekorzystny przebieg, ale po modernizacji torowiska może odzyskać pasażerów.

Sądzimy, że dobrze przygotowane połączenie Łomża- Białystok wraz z łącznicą omijającą Śniadowo w kierunku wschodnim pozwoli skrócić czas podróży do ok. 55 minut- 1 godziny. Kursowałyby autobusy szynowe, w szczycie nawet co 1 - 2 godz.

Pociąg omijałby stację Śniadowo po nowowybudownej łącznicy i kursowałby z następującymi przystankami na trasie: Łomża -Czerwony Bór (ewentualnie)- Kulesze Kościelne (ewentualnie)- Sokoły -Łapy- Białystok.Czas przejazdu: ok. 1 godz., prędkość 120 km/h, dystans 102 km, podział odległości: Łomża- Śniadowo - 16 km, Śniadowo- Białystok- 86 km.

Obecnie Łomża w ogóle nie ma przewozów pasażerskich. Samo zaprojektowanie modernizacji i przygotowanie dokumentacji zajmuje sporo czasu. Czy poczyniono już jakieś kroki w tej sprawie? Wynika z listów, że sprawa jest martwa.

Przewozy pasażerskie do Łomży zawieszono w 1993 r. Łącznica omijająca Śniatowo, ongiś istniejąca, pozwala skrócić czas przejazdu o kilka minut, inaczej maszynista autobusu szynowego Łomża- Białystok musiałby przechodzić z jednego końca składu na drugi. To trwa ok. 7-8 minut i wydłuża czas przejazdu.

W Ziel. Górze pasażerskie przewozy kolejowe w kierunku Poznania wzrosły jednakże dopiero po budowie wspomnianej  łącznicy. Skraca to czas przejazdu w kier. Białegostoku o nawet kilkanaście minut, a rentowność tej inwestycji jest policzalna. Ujęcie takiej łącznicy z kierunku Białystok w kierunku Łomży w  planie rewitalizacji linii skróciłoby czas przejazdu w kierunku Białegostoku.

Łącznica w kierunku Białegostoku istniała, ale ją rozebrano. Warto aby jej odtworzenie znalazło się w projekcie reaktywacji linii. Możliwe jest zastosownie poc. osobowych z wychylnym pudlem, o napędzie spalinowym. Umożliwi to podróż np. z prędkością 160 km/h po poprawnej modernizacji linii, dzięki własnościom tych składów. Kursują one np. na terenie byłego NRD.

102 km toru do Białegostoku te składy powinny pokonać w czasie np. 50- 55 minut, w zależności od ilości postojów pośrednich.


Tabl. Największe miasta aglomeracji białostockiej. Na podst. Wikipedii


1.

Białystok

295.401

102

Podlasie






2.

Łomża

62.716

32,71

Mazowsze






3.

Bielsk Podlaski

26.275

26,88

Podlasie

4.

Zambrów

22.381

19,02

Mazowsze


5.

Sokółka

18.757

18,61

Podlasie

6.

Łapy

15.971

11,90

Podlasie




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


-- 


Komentarze

Popularne posty