Co z przedłużeniem linii kolei w Łomży? Redakcja otrzymała list.

 Pan Adam Fularz Dolina Zielona 24A 65 - 154 Zielona Góra e-mail: adamfularz1 na s.outlook.com 



Dotyczy: wniosku w sprawie zabezpieczenia korytarza kolejowego w Łomży Pismo związane: [1] korespondencja mailowa z dn. 24.03.2025 r. [2] pismo PKP PLK S.A. znak: ISR1.0294.1.2025.1 z dn. 12.06.2025 r. Szanowny Panie, w odpowiedzi na korespondencję mailową [1] przekazaną w załączeniu do pisma PKP PLK S.A. [2] pragnę poinformować, iż Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. nie posiada wiedzy na temat powodów dla których usunięto rezerwę kolejową w mieście Łomży. W dniu 5 września 2024 r. na stronie internetowej Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp.z o.o.został opublikowany, zatwierdzony przez Pełnomocnika Rządu ds. CPK, wariant inwestorski linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. Wybrany wariant inwestorski został włączony w projekt Zintegrowanej Sieci Kolejowej, który Spółka CPK realizuje we współpracy z PLK S.A. i Instytutem Rozwoju Miast i Regionów na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury, polegający na kompleksowej analizie rozwoju sieci kolejowej obejmującej działania inwestycyjne po zakończeniu budowy priorytetowej linii Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław/Poznań („Y”). Zakończenie prac w ramach tego projektu, przewidziane zostało na 1 kwartał 2026 r., a jego wynikistaną się podstawą do podejmowania decyzji dotyczących kierunków i kolejnych priorytetów inwestycyjnych zakładających racjonalną skalę inwestycji w zakresie rozwoju infrastruktury transportu kolejowego. Żadnego z dotychczas planowanych projektów Spółki nie wykluczono z góry z przygotowań do realizacji, jak również nie można – przed zakończeniem wspomnianych prac – z pewnością potwierdzić, że będzie realizowany w kształcie, w jakim był pierwotnie planowany. 

Z poważaniem Damian Ścisłowicz Project Manager /Dokument podpisany elektronicznie/ 

Do wiadomości:  PKP PLK S.A. Centrala, Biuro Strategii, ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa,

Komentarze

Popularne posty